لوله و پروفیل کیهان

لوله و پروفیل کیهان

درست در سی سال پیش یعنی در سال ۱۳۷۰ مجموعه لوله و پروفیل کیهان با هدف تولید لوله و پروفیل آغاز به کار کرد. این مجموعه با مدیریت محمد کاظم بادامی در تهران آغاز به کار کرد و با گذشت زمان تجهیزات خود را تکمیل نمود. این کارخانه هم اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه در زمینه تامین زنجیره فولادی کشور در حال فعالیت است و یکی از تولیدکنندگان معتبر لوله های انتقال آب و گاز در کشور می باشد. ما در مطالب زیر بیش تر درباره این مجموعه توضیح داده و شما را به طور کامل با این مجموعه آشنا کرده و از محصولات، اهداف، واحدهای مختلف تولید و نظارت این مجموعه بیش‌ تر سخن می‌ گوییم.

محصولات تولیدی شرکت لوله و پروفیل کیهان

لوله و پروفیل کیهان محصولات متنوعی را تولید می کند. از تولید پروفیل های مخصوص درب و پنجره گرفته تا لوله های صنعتی، لوله های انتقال آب، تولید پروفیل هایی در اشکال مربع و مستطیل، لوله های گازرسانی، گاردریل و تولید بوشن هایی از جنس فولاد.

بوشن های فولادی با چه ظرفیتی در این کارخانه تولید می شود؟

این بوشن ها با ظرفیت 350 هزار تن به صورت سالیانه تولید می شوند و جزو فعالیت های مهم این کارخانه به حساب می آید.

روش تولید مجتمع پروفیل کیهان تهران

لوله های تولید شده توسط این شرکت به روش Erw تولید می شوند. Erw مخفف عبارت Electric Resistance Welding است.

این لوله ها به صورت درزدار و با جوش بدون الکترود با قطر بیش از ۱۰ اینچ و مواد اولیه ورق های رولی به مرحله تولید می رسند.

این محصولات از میدان الکتریکی خاص عبور داده می‌ شوند و با ذوب شدن لبه های فولادی که بر اثر حرارت است، این لبه ها متصل می گردند. به این‌ شیوه از ساخت لوله، جوش القایی یا های فرکانس نیز گفته می شود.

لوله های تولید شده این مجموعه بسیار پرکاربرد بوده و برای مصارفی چون انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

جالب است بدانید این شیوه تولید باعث افزایش میزان مقاومت داخلی لوله ها شده و این لوله ها ویژگی های خاصی نیز دارند. از سهولت نصب این لوله ها گرفته تا برش آسان و مقاومت بالای این لوله از سری ویژگی هایی است که این لوله ها را نسبت به لوله های دیگر متمایز ساخته است.

برای تولید محصولات فولادی این مجموعه از ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژی های روز بهره می‌گیرند. ورق های گالوانیزه ورودی خطوط تولید این لوله ها بوده.

و پس از شکل گیری، لبه های این لوله ها به یکدیگر نزدیک شده و با استفاده از جوش القایی با میزان فرکانس بالا متصل می شوند. 

همچنین مجموعه تولیدی پروفیل کیهان محصولات متنوعی تولید می کند که در زیر به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

  • مقاطع چهارچوبی و Z
  • پروفیل های مخصوص درب و پنجره
  • لوله انتقال گاز
  • بوشن فولادی
  • لوله های درزدار
  • پروفیل هایی در اشکال مربع و مستطیل
  • انواع لوله های صنعتی
  • لوله های آب رسانی

همچنین محصولاتی همچون قوطی کیهان جهت تابلوسازی، پنجره های ساختمانی، صنایع، ساخت لوازم خانگی چون یخچال، تهیه بیلبورد و حفاظ بندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچین این کارخانه به ساخت ۳ نوع پروفیل چهارچوبی نیز می پردازد:

  • پروفیل چهارچوبی معمولی
  • پروفیل چهارچوبی فرانسوی
  • پروفیل چهارچوبی مکزیکی

 واحد کنترل و نظارت کیفی کارخانه لوله سازی کیهان

این واحد با استفاده از متخصصان خود کیفیت محصولات تولیدی کارخانه را زیر نظر گرفته و لوله های این کارخانه را پس از جوشکاری و برش صحیح مورد آزمایش قرار می دهد. سپس آزمایشات مربوطه بر روی محصول نهایی انجام شده و بعد از صدور تاییدیه توسط مسئول ناظر برای بسته بندی و فروش آماده می شوند.

خط تولید مجموعه تولیدی کیهان لوله و پروفیل

جالب است بدانید مجموعه فولاد مبارکه اصفهان ورق های خطوط تولید این کارخانه را تهیه کرده و این ورق ها به صورت رول به خطوط تولید هدایت می شوند و سپس در سایز های استاندارد برش داده می شوند. سپس غلتک هایی مخصوص، هدایت ورق های برش خورده به ماشین آلات فرمینگ را انجام داده و پس از پایان عملیات فرم دهی، جوشکاری صورت گرفته و محصول حاصله آماده برش در اندازه های مورد نظر می گردد.

در آخر مجموعه تست هایی بر روی محصول انجام می شود تا محصول از لحاظ خواص مکانیکی و ظاهری تایید شده و آماده بسته بندی گردد.

کلام پایانی

در مطالب زیر به طور کامل درباره کارخانه لوله و پروفیل کیهان ‌توضیح داده و از محصولات، اهداف، خطوط تولید، واحد کنترل کیفی و روش های تولیدی این مجموعه سخن گفتیم. اینک با پاسخ به سه سوال اصلی و مهم درباره این مجموعه مطالب ارائه شده را تکمیل کرده و این مطالب را به پایان می رسانیم.

فعالیت های کارخانه لوله و پروفیل کیهان با چه مجوزی انجام پی شود؟

کلیه فعالیت های مجتمع لوله سازی کیهان با مجوز 68123 در محل کارخانه انجام می شود.

کارخانه لوله و پروفیل کیهان در کجا واقع گردیده است؟

این مجموعه در استان تهران شهرک صنعتی شمس آباد واقع شده است.

اصول اصلی رعایت شده این کارخانه چیست؟

مشتری محوری
بالا بردن سطح کیفی محصولات
استفاده از ورق های با کیفیت تهیه شده از کارخانه فولاد مبارکه
ارسال و تحویل محصولات تولیدی در کم ترین زمان
و چند اصل دیگر باعث شده این کارخانه به نوبه خود کارخانه معتبری جلوه کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

    سبد خرید