شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (فولاد کاوه جنوب کیش)

شرکت کاوه پارس

شرکت کاوه پارس هلدینگی بزرگ از صنایع معدنی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که هدف گسترش و توسعه صنایع زیرساختی کشور را دارد. این‌ مجموعه شامل زیر شاخه های بزرگی بوده و در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. این شرکت از زیر مجموعه های بسیاری تشکیل شده است. از ۶ شرکت سیمانی گرفته تا  ۴ شرکت فولادی، ۱ شرکت آلومینیومی، ۲ شرکت معدنی و آهک، ۷ شرکت خدمات مهندسی، مشاوره و بازرگانی و 3 شرکت خدمات ساختمانی و ترابری و…

شرکت کاوه پارس دارای ظرفیت تولید ۱۸۵۶۰۰۰ تن محصول را دارا بوده و از محصولات تولیدی این کارخانه می توان به شمش و آهن اسفنجی اشاره کرد که آهن اسفنجی تولید شده در این شرکت به روش احیای مستقیم تولید می شود.

ما در مطالب زیر به طور کامل درباره فعالیت ها، زیر مجموعه ها، اهداف، محصولات، پروژه ها و نوع فعالیت های این مجموعه اطلاعات جامع و کاملی گردآوری کرده و به طور کامل درباره این مجموعه سخن گفتیم و امیدواریم مطالب ارائه شده این صفحه باعث شناخت هرچه بیش تر این مجموعه گردد.

پروژه های درحال انجام و انجام شده شرکت کاوه پارس

این مجموعه تاکنون بالغ بر ۲۱ پروژه شامل ۸ پروژه عظیم سیمان در ۶ مجموعه سیمانی شامل ۲ پروژه در سیمان تهران، ۲ پروژه در سیمان هگمتان، ۱ پروژه در سیمان ایلام، ۱ پروژه در سیمان نهاوند، ۱ پروژه در سیمان گیلان سبز، ۱ پروژه در سیمان پیوند گلستان، ۹ پروژه عظیم فولاد شامل ۵ پروژه در فولاد کاوه جنوب کیش، ۱ پروژه در فولاد کاوه اروند، ۱ پروژه در فولاد شرق کاوه و ۲ پروژه در مشارکت سنگان، ۲ پروژه آلومینیوم در شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان و ۱ پروژه معدن در شرکت معدنی دماوند و ۱ پروژه تولید آهک در شرکت آهک کاوه قلعه گنج دریافت نموده که گروهی از پروژه ها انجام شده گروهی در حال انجام و گروهی در حال برنامه ریزی می باشد.

جالب است بدانید از این ۲۱ پروژه نامبرده تاکنون تعداد ۱۶ پروژه به مرحله بهره‌برداری و تولید رسیده است و ۵ پروژه نیز در حال اجرا می باشد و همچنین از بزرگترین پروژه های مجموعه کاوه پارس می توان به سه مورد زیر اشاره کرد.

  • فاز 2 فولاد کاوه جنوب کیش
  • فولاد شرق کاوه
  • کارخانه آهک قلعه گنج

این شرکت فعالیت های سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون در صنایع معدنی از جمله سیمان و فولاد، در خدمات مهندسی، مشاوره و بازرگانی، خدمات ساختمانی و ترابری و همچنین سه صنعت آلومینیوم، معدن و آهک سرمایه گذاری کرده است.

کلام پایانی

در مطالب این صفحه با فعالیت ها و پروژه های شرکت کاوه پارس آشنا شدیم و علاوه بر آن درباره این شرکت اطلاعات جامع و مفیدی بدست آوردیم اینک با پاسخ به چند سوال اساسی دیگر مطالب ارائه شده بالا را تکمیل کرده و این مطالب را به اتمام می رسانیم

شرکت کاوه پارس در کجا قرار دارد؟

این شرکت واقع در میدان آرژانتین ابتدای بزرگراه آفریقا، ساختمان شماره ۱ بنیاد مستضعفان، طبقه ۹ واقع گردیده است.

برای ۱۶ پروژه ای که این شرکت به بهره برداری رسانده چه مقدار هزینه شده است؟

برای اجرای این پروژهای عظیم تاکنون بالغ بر ۱.۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که در نوع خود عددی قابل توجه است.

چه شرکت هایی زیر مجموعه شرکت کاوه پارس هستند؟

شرکت های بسیاری زیر مجموعه شرکت کاوه پارس هستند از سیمان ایلام گرفته تا سیمان هگمتانه، سیمان تهران، سیمان نهاوند، پیوند گلستان، فولاد شرق کاوه، فولاد جنوب کیش، آهک کاوه قلعه گنج، شرکت بازرگانی پیشگامان گسترش افق تجارت ایران، پارس سارایه، سیمان گیلان، فولاد کاوه اروند و شرکت حمل و نقل پویا

این پست را به اشتراک بگذارید

    سبد خرید