انتخاب بهترین قالب برای سایت آهن آلات

فعالین بازار آهن هم همچون فعالین سایر بازارهای تخصصی به این نتیجه رسیدن که حضور داشتن در فضای آنلاین می تونه به افزایش سهم بازار (Market Share) اونا کمک کنه.

طراحی سایت آهن فروشی با استفاده از سیستم مدیریت محتوای WordPress و استفاده از قالب های آماده وردپرسی، یکی از پیش پا افتاده ترین روش های راه اندازی سایت برای این نوع کسب و کار می باشد.

قبل از معرفی بهترین قالب برای سایت آهن آلات، لازمه که کمی در مورد قالب ها (Theme) در وردپرس با هم صحبت کنیم تا اطلاعات لازم برای انتخاب پوسته مناسب برای سایت آهن فروشی رو داشته باشی.

هر آنچه در مورد قالب سایت باید بدونی!

بهترین قالب برای سایت آهن فروشی
بهترین قالب سایت آهن فروشی

اینکه وردپرس چیه و نحوه کار باهاش چجوریه، موضوع این مطلب نیست و اساسا اونقد مطلب آموزشی رایگان به زبان فارسی و انگلیسی تو اینترنت هست که صحبت در موردش دقیقا مصداق اختراع چرخ از ابتداست.

به زبان خیلی خیلی ساده، قالب رو میشه به کت و شلوار برای آقایان و کت و دامن برای بانوان تشبیه کرد!

این یعنی هر موقع که از یه لباس خسته شدی یا نیاز به تنوع داشتی، می تونی لباس جدید تهیه کنی و ظاهر متفاوت تری داشته باشی. برای سایت هم میتوی قالب جدید نصب کنی یا تغییراتی در طراحی قالب فعلیت داشته باشی.

ویژگی های یک قالب استاندارد

یک قالب خوب برای سایت آهن آلات باید از ویژگی هایی برخوردار باشه که در ادامه بهشون اشاره می کنم:

  • کد نویسی شده بصورت استاندارد
  • واکنش گرا (ریسپانسیو | Responsive)
  • سبک وزن بودن (Light Weight) از نظر حجم بسته نصبی
  • سازگاری با پلاگین های (Plugin) کاربردی
  • سازگاری با برگه سازهای (Page Builder) مرسوم مثل: Visual Composer و Elementor
  • منطبق با زبان های راست به چپ (RTL) (فارسی، عربی)
  • دارای ترجمه
  • بروزرسانی مداوم همسو با آپدیت هسته وردپرس

روش های تهیه قالب آهن آلات

چه سایت شما در زمینه آهن آلات باشه یا چه در هر زمینه دیگه ای، دو روش برای تهیه قالب برای وردپرس وجود داره:

  • مخزن وردپرس (WordPress Repository)
  • مارکت پلیس (Market Place)

در هر دو روش، امکان بررسی جزئیات قالب وجود داره و تمامی مواردی که در قسمت ویژگی ها گفتم رو پوشش میده. اما یه تفاوت بزرگی بین مخزن وردپرس و مارکت پلیس ها وجود داره و اونم اینه که سخت گیری که مخزن وردپرس در مورد تایید کردن یک قالب به خرج میده به مراتب بیشتر از مارکت پلیس ها هست.

روش دیگه هم اینه که بدی برات قالب اختصاصی طراحی بشه که اصلا پیشنهاد نمیکنم.

دلیل اینکه طراحی قالب اختصاصی رو پیشنهاد نمیکنم اینه که هسته وردپرس مدام در حال بروزرسانیه و با هر بروزرسانی ممکنه تغییراتی رو لازم باشه که در ساختار قالبی که بصورت اختصاصی دادی برات طراحی کردن، اعمال کنی.

من شخصا حاضر نیستم بخاطر قالب اختصاصی با برنامه نویس سر و کله بزنم. از طرفی هر بار که نیاز به آپدیت باشه، باید هزینه کنی.

تفاوت مخزن وردپرس با مارکت پلیس ها

در مخزن وردپرس قالب ها رایگان اما در مارکت پلیس ها قالب ها رو باید خریداری کرد.

قابل ذکره که قالب های موجود در مخزن وردپرس دارای نسخه های پیشرفته با قابلیت های بیشتری هم هستن که در صورت نیاز میشه نسخه پرمیوم (Premium) اونا رو از مارکت پلیس های معتبر مثل envato, themeforest و مارکت پلیس های ایرانی مثل ژاکت (Zhaket) و راست چین (RTL Theme) خریداری کرد.

پایان مقدمه ای بر قالب های وردپرسی

اگه بخوام در مورد قالب ها بنویسم، یه مطلب طولانی و خسته کننده شکل میگیره و قطعا ضد حالی بیش نخواد بود. پس به همین میزان اطلاعات بسنده می کنم و میرم سر اصل مطلب و معرفی بهترین قالب برای سایت آهن آلات…

قالب های محبوب بین سایت های آهن آلات

در قدم اول چند تا از محبوب ترین قالب هایی که سایت های شرکت های آهن فروشی از اونا استفاده می کنن رو نام میبرم.

  • دیجی لند (Digiland)
  • بازار آهن (محصولی از ivahid)
  • بی تم (Be Theme)
  • وودمارت (Woodmart)
  • کارئوس (Karaus)
  • دیوی (Divi)

کلا هر قالبی که در دسته شرکتی و چند منظوره قرار داره رو میتونی بعنوان قالب سایت آهن آلات انتخاب و خریداری کنی اما بزرگترین ایراد استفاده از قالب های آماده، محدودیت در چیدمان و طراحی هست.

البته به لطف افزونه های برگه ساز این محدودیت برداشته شده، اما اگه قراره از برگه ساز استفاده کنی، بهتره قالبی متناسب با این پلاگین ها رو نصب کنی که اکثرا رایگان هستن.

در ادامه روش خودم رو بهت میگم که اگه دیدی نسبت به خرید قالب های آماده روش جذاب تریه، ازش استفاده کنی.

تجربه من در مورد قالب ها

ببین دوست عزیز، متاسفانه بدلیل عدم آگاهی و دانش لازم، بسیاری از افراد هنوز برای نسخه رومیزی (Desktop) سایت اهمیت بالاتری نسبت به نسخه موبایل (Mobile) قائل هستن.

سایت شما هر قالبی که داشته باشه، باید (تاکید میکنم) باید در درجه اول برای نمایش در موبایل بهینه شده باشه تا نمایش در لپتاپ یا کامپیوترهای رومیزی (Desktop). گوگل هم تاکید کرده که سایت شما باید Mobile First باشه. یعنی اول برای موبایل بهینه شده باشه.

پس یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب قالب برای سایت آهن آلات یا هر سایت دیگه ای اینه که در موبایل به بهترین شکل ممکن نمایش داده بشه که اصطلاحا میگن رابط کاربری (UI) استانداردی داشته باشه که بازدید کننده تجربه کاربری (UX) خوبی از سایتت بدست بیاره.

  • سرعت بارگزاری سایت با اینترنت 3G و 4G باید کمتر از 4 ثانیه باشه که انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب تا حد زیادی میتونه در این مورد تاثیر گذار باشه.
  • به لطف پلاگین هایی مانند Autoptimize و WP Rocket و W3 Cache و همچنین استفاده از CDN ها هم میشه تا حد زیادی سنگینی هسته وردپرس رو جبران کرد.
  • از اونجا که فروش اینترنتی آهن آلات و محصولات فولادی عملا امکان پذیر نیست، استفاده از پلاگین Woocommerce رو پیشنهاد نمیکنم. چون بجز سنگین تر کردن هسته وردپرس، عملا نقش کاربردی نداره و بر خلاف اینکه خیلی ها میگن ووکامرس به سئو سایت کمک میکنه، من این نظر رو ندارم.
  • استفاده از تصاویر با حجم پایین و فرمت webp، کمک بسزایی به افزایش سرعت بارگزاری سایت در دستگاه های تلفن همراه می کنن.

اگه دقت کرده باشی، کل صحبت های من حول محور سرعت بارگزاری سایت هست. این یعنی سرعت حرف اول رو میزنه و باید بتونی سایتی بالا بیاری که در کمتر از 4 ثانیه به مخاطبینت بصورت کامل نمایش داده بشه.

بهترین قالب برای سایت آهن آلات

خیلی خلاصه و سریع روش خودم که مدتهاست ازش استفاده می کنم رو بعنوان بهترین قالب برای هر سایتی چه آهنی چه غیر آهنی بهت معرفی میکنم.

به نظر من دو تا قالب رایگان زیر در زمره بهترین قالب های موجود در مخزن وردپرس هستن که برای راه اندازی هر نوع سایتی کاربردین!

صبر کن وقتی توضیحاتم کامل شد بعد برو یکیشو نصب کن. اگه همینجوری نصب کنی بعدش دچار یأس فلسفی میشی 😉😂.

هر دوی این قالب ها بسیار سبک و چابک هستن اما بدون استفاده از برگه ساز تبدیل میشن به بدترین قالب وردپرسی!!!

قالب آهنی با افزونه Elementor Pro

برگه ساز المنتور به جرأت یه جادوگره! یکم از CSS سردربیاری، میتونی باهاش غوغا کنی.

بذار لیست وار مزایای استفاده از قالب Hello Elementor بهمراه افزونه Elementor Pro رو برات بنویسم:

مادامی که هسته وردپرس آپدیت یا بروزرسانی بشه، در صورت نیاز قالب و افزونه بصورت کاملا رایگان بروز میشن. که این بزرگترین حسنه.

به هیچ عنوان در طراحی قسمت های مختلف سایتت محدود نمیشی.

میتونی برای هر بخش هدر متفاوتی داشته باشی. مثلا هدر برگه هایی که مربوط به قیمت میلگرد میشن، با هدر برگه هایی که مربوط به قیمت پروفیل میشن، میتونه متفاوت باشه. همینطور برای فوتر سایت!

وردپرس امکانی با عنوان Custom Post Type داره که بهت این امکان رو میده که مثلا نوع نوشته جدیدی رو فقط برای میلگردها یا تیرآهن ها ایجاد کنی. با استفاده از المنتور میتونی طرح های متفاوتی برای پست تایپ های سفارشی ایجاد کنی.

یه پلاگین هست به اسم ACF یا (Advanced Custom Fields) که با استفاده ازش میتونی یسری فیلدها به انواع پست تایپ تو وردپرس اضافه کنی. فرض کن میخوای برگه های میلگردت یه فیلد با عنوان کارخانه تولید کننده داشته باشن و در قسمت نمایشی سایتت، اونو نمایش بدی.

المنتور قسمتی رو در تنظیمات ابزارک هاش داره که میتونه اطلاعات رو از فیلدهای سفارشی بخونه و در جایی که تو براش تعیین کردی، نمایش بده. (Dynamic Content)

تنوع بالایی از ابزارک هایی که اگه بخوای از قالب های آماده استفاده کنی، به ازای هر ابزارکی که در المنتور پرو در اختیارته باید یه پلاگین نصب کنی که باعث سنگین شدن هسته وردپرس میشه.

آقا خستت نکنم. این یه کلید بود بهت دادم. خودت برو ته و توشو دربیار و بشین سایتت رو طراحی کن. یه چند تا نکته ریز داره که اگه رعایت نکنی میتونه باعث افزایش حجم کدهای HTML یا اصطلاحا تعداد Element ها یا المان های برگه هات بشه که منجر به افت نمره Google Page Speed Insight میشه.

سوالی داری در قسمت کامنت برام بنویس حتما پاسخ میدم.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید