لوله صنعتی و روش تولید آن

لوله صنعتی و روش تولید آن

لوله صنعتی و روش تولید آن و فراگیری اطلاعات مربوط به آن می تواند به ما کمک کند که با توجه صنعتی که در آن کار میکنیم هنگام نیاز پیدا کردن به این محصول بتوانیم مورد مناسبی را تهیه نماییم. چرا که لوله های صنعتی دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام نیز دارای ابعاد و سایزها و شکل های گوناگونی می باشند و منطقی است که تمامی این گزینه ها نمی تواند گزینه مناسبی برای ما باشد و ما از میان آن ها باید مناسب ترین را تهیه نماییم. پس با ثامن حدید همراه باشید.

لوله صنعتی چیست؟

لوله های صنعتی را می توان لوله های بسیار بزرگی دانست که در اندازه ها و جنس های مختلف با سایزهای گوناگون به تولید می رسند. با توجه به اندازه ها و جنس های مختلف نیز دارای کاربردهای مختلفی هم هستند و این نوع لوله را در صنایع مختلفی می توان مشاهده نمود.

مقاله پیشنهادی: «لوله چیست و انواع آن»

در اصل می توان گفت که لوله های صنعتی همانطور که از نامش پیداست یک جز جدانشدنی از صنعت می باشد. از این لوله ها در صنایع مختلفی مانند صنعت پتروشیمی، صنعت ماشین سازی، صنعت نفت، صنعت گاز و بسیاری دیگر از صنایع استفاده می کنند. عمده ترین استفاده ی این لوله ها انتقال سیالات مختلف در صنایع گوناگون می باشد.

از آنجایی که استانداردهای مختلفی برای این لوله ها وجود دارد کارخانه های متفاوت لوله هایی با استانداردهای مختلف تولید کرده و در نتیجه همین امر می توان لوله هایی با ابعاد و اندازه ها و شکل های مختلف در بازار مربوطه پیدا نمود. هر صنعت با توجه به نوع نیازی که به این لوله ها دارد می تواند از اندازه و سایز مخصوص آن استفاده نماید.

برای مشاهده قیمت روز انواع لوله فولادی، لینک روبرو را بزنید: قیمت لحظه ای لوله فولادی

لوله های صنعتی در کارخانه ها اکثرا از جنس فولاد به تولید می رسند. بنابراین در مقابل یکسری شرایط مانند رطوبت و خوردگی و … دارای مقاومت خوبی می باشند. از آنجایی که لوله های صنعتی در صنایع بزگ و خاص مورد استفاده قرار می گیرند دارای ضخامت بیشتری نسبت به دیگر انواع لوله ها می باشند و این را می توان دلیلی دانست برای این که آن را لوله های گوشتخوار نیز می گویند.

انواع لوله های صنعتی

  • لوله های صنعتی درزدار

برای تولید لوله هایی که درزدار می باشند باید در قدم نخست ورق های فولادی را به اندازه ای که نیاز است برش داد. سپس به وسیله دستگاه های مخصوص و غلطک با توجه به سایز مورد نیاز برای تولید لوله ها آن ورق ها را شکل می دهند. در طی این عملیات یکسری درز در ورق ها ایجاد شده که آن ها را توسط جوشکاری می پوشانند. برای اینکه خیال تولیدکننده بابت استاندارد بودن و بدون مشکل بودن این لوله ها راحت شود آن ها را پس از تولید تست کرده و بعد از بررسی های موجود آن ها به دست خریدار می رسند.

  • لوله های صنعتی بدون درز

این لوله به وسیله یکسری قالب های خاص تولید می شوند. این روش به این صورت است که در مرحله نخست شمش های فولادی با توجه به اندازه و سایز مورد نظر برای تولید لوله ها برش خورده می شوند. در مرحله بعد این شمش های برش خورده شده را داخل یک کوره که نام آن کوره قوسی می باشد، می ریزند. این شمش ها باید در این کوره طی حرارت زیاد سرخ شده تا برای عملیان سوراخکاری مناسب شوند. بعد از انجام تمامی این مراحل فولاد مورد نظر را گرم نموده و برای مرحله شلیک سمبه ای آماده می شود.

این مرحله همان مرحله ای می باشد که طی آن طول فولاد برابر با 12 متر می شود. در طی انجام این عملیات ممکن است که فولاد مورد نظر تاب برداشته شود به همین علت لازم است کار با دقت انجام شده، فولاد یکنواخت و صاف شود و سمبه از داخل آن برداشته شود. در مرحله بعد برای تولید لوله فولادها را سرد نموده و با توجه به نیاز مشتریان آن ها را برش می دهند.

مرحله آخر مرحله تست و بررسی قطعات تولید شده است که در صورت بروز مشکل باید ایرادات آن رفع شود و در صورتی که ایرادی نداشته باشد به انبار رفته و آماده رسیدن به دست مشتری می شود.

قیمت لوله صنعتی روزانه در صفحه قیمت روز لوله صنعتی بروز رسانی می شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله و توضیحات گفته شده در آن مطالعه کردید لوله های صنعتی که خود نوعی از لوله می باشند، دارای انواع مختلف درزدار و بدون درز می باشند. هر کدام از این نوع لوله های صنعتی نیز می تواند به روش های مختلفی به تولید برسد که روند و فرآیند مختلفی برای تولید دارا می باشد و به همین دلیل دارای کاربردها و ویزگی های گوناگونی نیز می باشند.

لوله های بدون درز به چه روش هایی به تولید می رسند؟

لوله هایی که بدون درز می باشند در کشور ما اصولا به سه روش مشخص به تولید می رسند که این سه روش عبارتند از: روش تولید سنبه کاری چرخشی، شیوه ریخته گری گریز از مرکز، شیوه ریخته گری پاششی.

مرحله های تولید لوله های بدون درز به روش سنبه کاری چرخشی چیست؟

در این روش تمامی مراحل باید حتما به ترتیب طی شده تا نتیجه حاصله با کیفیت باشد. این مراحل عبارتند از: برش ادن شمش های فولادی، حرارت دادن این شمش ها درون کوره قوسی، گرد نمودن سطح مقطع این شمش ها، سوراخ نمودن شمش ها با دستگاه های مخصوص، شکل دادن لوله ها به وسیله سنبه، درست کردن تاب لوله ها، جدا نمودن سنبه ها از آن، سرد نمودن لوله ها، برش دادن آن ها به طول دلخواه، انجام دادن تست های مربوطه، پوشش دادن آن، بسته بندی و در نهایت حمل و انتقال و آن.

انجام تست ها پس از تولید لوله های صنعتی به چه منظور می باشد؟

در روند تولید این امکان وجود دارد که لوله ها دچار یکسری نواقص بشوند که به صورت ظاهری مشخص نباشند. هنگامی که پس از تولید آن ها را مورد بررسی ها و آزمایشات و تست های مربوطه قرار می دهند این ایرادات پیدا شده و کارخانه تولید کننده در این صورت می تواند به رفع ایراد آن ها اقدام نموده و لوله هایی سالم و با کیفیت را به دست مشتریان برساند.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید